POKAZY SPECJALNE

31 maja, g. 18:30

„Wieża. Jasny dzień” 2017, 106’, thriller psychologiczny
scenariusz reżyseria: Jagoda Szelc
obsada: Anna Krotoska, Małgorzata Szczerbowska, Rafał Cieluch

Bilet 10 zł (+ film „Pomiędzy słowami” – seans łączony)

kup bilet online —>

Na parę dni przed uroczystością Komunii Świętej – małżeństwo Mulę i Michała z kilkuletnim dzieckiem Niną odwiedza niecodzienny gość: niewidziana przez rodzinę od lat młodsza siostra Muli – Kaja, która jest biologiczną matką dziewczynki. Czy Kaja będzie starała się odzyskać dziecko? Rodzinie jej zachowanie wydaje się co raz bardziej dziwne. Dochodzi także do wydarzeń, które trudno wyjaśnić. Uroczystość się zbliża, a atmosfera między siostrami gęstnieje. Wkrótce okaże się, że istnieje inny ważniejszy powód, dla którego Kaja wróciła.

Festiwal Filmowy Gdynia 2017 – Nagroda za Debiut Reżyserski i Najlepszy Scenariusz

Film zaprezentowano w sekcji Forum na tegorocznym 68. Festiwalu Filmowym w Berlinie

Paszport „Polityki” w kategorii Film za 2017 rok dla Jagody Szelc

Zdumiewającym debiutem i zapowiedzią wybitnego talentu reżyserskiego jest dla mnie „Wieża. Jasny dzień.” Jagody Szelc. Z siłą filmów Yorgosa Lanthimosa młoda absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi dotyka metafizyki poprzez perwersję, demonologię. Pierwsza komunia w jej filmie staje się ostatnim przystankiem wiary: w ludzi, w rodzinę, w świat. Dalej nie ma już niczego. / Łukasz Maciejewski

Uważam film Szelc za jeden z najoryginalniejszych debiutów ostatnich lat w polskim kinie. Jego pokaz będzie wielkim wydarzeniem. / Michał Oleszczyk


31 maja, g. 20:30

„Pomiędzy słowami” 2017, 81’, dramat
Reżyseria, scenariusz: Urszula Antoniak
obsada: Jakub Gierszał, Andrzej Chyra, Christian Löber, Justyna Wasilewska

Bilet 10 zł (+ film „Wieża. Jasny dzień” – seans łączony)

Kup bilet online —>

28-letni Michael tak naprawdę ma na imię Michał, ale trudno się tego domyślić. Pracuje w kancelarii prawniczej w Niemczech. Doskonale się zasymilował, biegle włada językiem niemieckim. Nie ma w nim tęsknoty za krajem ani łączących go z ojczyzną więzi. Poza jedną – 55-letnim ojcem, który niespodziewanie zjawia się w życiu chłopaka. Spędzają ze sobą weekend, spacerują po Berlinie i rozmawiają po polsku. Michael znowu staje się Michałkiem, co zmusi go do zdania sobie pytań o swoją tożsamość.

Czwarty, najbardziej osobisty film Urszuli Antoniak, która od 25 lat mieszka w Holandii, dotyka bardzo ważnego problemu współczesności, zgłębiając jego humanistyczny aspekt bez ideologii, politycznych deklaracji i bez stereotypów. Reżyserka nie pochyla się nad losem imigrantów, tylko pokazuje człowieka, który wyjechał, ponieważ chciał i mógł.

Przepięknie zrealizowany / NaEkranie.pl

Bardzo osobisty film / wPolityce.pl

Trudno się nie zachwycić / Pełna Sala


1 czerwca, g. 20:30

„Dzikie róże” 2017, 93’, dramat
Reżyseria, scenariusz: Anna Jadowska
Obsada: Marta Nieradkiewicz, Michał Żurawski, Halina Rasiakówna

Bilet: 5 zł

Kup bilet online —>

Ewa to młoda mężatka, mieszka na wsi i wychowuje sama dwójkę dzieci, w czym pomaga jej mama, podczas gdy mąż Andrzej pracuje w Norwegii. Pod jego nieobecność kobieta rodzi trzecie dziecko, które oddaje do adopcji. Zostawia rodzinę i wyjeżdża na kilka miesięcy, by nie dawać pożywki plotkom. Andrzej przyjeżdża na komunię córki i czuje, że Ewa oddaliła się od niego. Napięcie między małżonkami narasta. Kiedy Ewa pracuje na plantacji dzikich róż, znika jej dwuletni synek…

Najlepszy film PFFA Chicago

Nagroda na MFF w Sztokholmie

Nagroda na MFF w Cottbus

„Dzikie róże” to fascynująca opowieść o zwykłej kobiecie – ofierze środowiskowej i rodzinnej presji, która toruje sobie drogę do niezależności. Jest w tym filmie kawał współczesnej Polski zobaczony z innej, świeżej perspektywy. Z perspektywy kobiet po prostu. / Małgorzata Sadowska, Nowe Horyzonty

„Dzikie róże” są ważnym i cennym filmem nie tylko z powodu bardzo trafnego ujęcia polskiej wsi, ale przede wszystkim z tego względu, że jest niezwykle głębokim, empatycznym, a przy tym niejednoznacznym i złożonym portretem kobiety (…) – jestem pewien, że wywoła dyskusję na temat roli kobiet i ich praw w naszym kraju. / Michał Piepiórka, Bliżej Ekranu